Sunday, September 21, 2008

要读书了

一尝夙愿,能跨过南京大学的门槛,至今我仍然欣喜不已。
接下来两年半的光景,熬夜苦读抑或天昏地暗地完成课业将会是我生活的重心。
既然决定修读有关课程,我就会全力以赴,不到黄河心不死地做好学问。
感觉自己就像海绵一样,突然想把浩瀚的知识吸干,那是痴人说梦话。
吾生有涯,而知也无涯。尚未达至老骥伏枥之年,如果我放弃修读,我知道,我将终生遗憾,生命卷子的某个部分是空白的。

少而好学,如日出之阳;壮而好学,如日中之光;老而好学,如炳烛之明。——汉•刘向《说苑•建本》
虽不能学富五车,但也想拥有半桶水的学问,好过现在连一瓢也没有。
我要读书了,祝福我吧!

4 comments:

zoophobia said...

congratulations!!! am happy for you!!! ai ya.. supposed to call you but i forgotten.. sorry ah.. hai... really "boh shim" hor?? gan ba ttee bian tai ko ko!! you can do it!! hopefully u won't look like a panda if i meet u in penang...

mr.T said...

panda is precious,
i don't mind to become it.
aiya, you no need to be so "khek khi".... forgot to call me is ok,
but don't forget to give me a treat.... kekeke
regards.

esmin said...

恭喜你啊!!加油。

zoophobia said...

wah lau.. surely will belanja you one.. no need to wait until now.. anytime also can!! hahaha..